Wednesday, September 3, 2014

Kereta Dicuri.

Bila tengah golek-golek masa nak tidur waktu malam rasa semacam tak percaya terkena dekat family sendiri. Selalu dengar jiran-jiran (kawan ayah) saja yang kena sekali tuptup hari Ahad minggu lepas, celik saja mata terdengar kereta ayah sendiri pula yang kena curi. Hmm... Nak sumpah-sumpah pencuri tu je rasa.

Dua minggu sebelum raya, kawan ayah kena. Ini lepas sebulan raya, kereta ayah pula yang kena angkut. Silap-silap sebulan lagi, satu lagi kereta besar dia angkut. Yang syok tu dia angkut semua kereta besaq. Aish.

Kereta yang dah disterenglockkan pun dia boleh curi. Teruk betul masalah kecurian sekarang ni. Teruk betul masalah kecurian kereta di kawasan kejiranan kami sekarang ni. 

Rasa macam surreal sampai ke hari ini. Baru beli 3 tahun je kereta Alza ayah tu. Sedih betul. Kesian dekat mak, kesian dekat ayah. Tak tahulah boleh jumpa balik ke tidak. Macam tak je kan. Ada seorang jiran tingkat atas tu rezeki dapat balik kereta dia sebab letak GPS. So boleh trace. Hmm... 

Sekarang ni susahlah sikit hendak pi restock barang dekat kedai T_T. Hmm...

Semoga Allah ganti dengan kereta yang lebih besaq! Hahaha..... Amin. Tolong aminkan juga.

Friday, August 29, 2014

Lagu sedih MH. Doaku - Haddad Alwi

Akhirnya berjaya juga cari lagu sedih ni. Aku tak tahulah orang lain macamana, tapi sejak terdengar lagu ni dari masa kejadian MH370 membawa ke kejadian MH17 hari-hari aku berharap akan dapat cari lagu ni dan ulang 88 juta kali! Lagu ni sedap halwa telinga mendengarnya. Sudahlah lagu sedih, disaingkan dengan gambar-gambar MH370 & MH17 terkena jugalah tempias sedihnya tu. Kadang-kadang bergenang juga air mata secoet. 

Mulanya ingatkan lagu ni sekadar lagu instrument semata rupanya lagu nasyid. Beberapa minggu yang lepas pernah terdengar dalam drama kalau tak silap. Lagu Do'aku nyanyian Haddad Alwi dari Indonesia. Ada orang cakap beliau ini Syiah.



Doaku

Bismillah Yaa Rahmaanu Yaa Rahim Bismillah
Bismillah Yaa Fattahu Yaa Halim Bismillah
Yaa Allah Yaa Mannaanu Yaa Karim Yaa Allah
Yaa Allah Yaa Mannaanu Yaa Karim Yaa Allah
Bismillah... Bismillah... Bismillah...

Yaa Rabbi sudilah pandang kami
Terangi jalan gelap ini
Jangan biarkan aku terus sendiri
Mencari mendaki dan berduri

Yaa Rabbi dengarlah doaku ya Rabbi
Hadirlah dalam kehidupan kematian kami
Cuba dan uji kan ku lalui
Ya Allah... Ya Rahman... Ya Rahim

Monday, August 25, 2014

Stranger

Bila seorang stranger boleh buat kita tergelak dipagi hari dengan funny.. sarcastic captions disetiap gambar yang diupload. Totally stranger. Terjumpa secara random.

Nampak sangat diri ni mudah terhibur. Baru sedar. Benda sekecil-kecil alam macam tu je. Hmm...